Theo Elzinga nieuwe trainer Zwaagwesteinde 2

13 januari 2021 17:45

Vanaf het seizoen 2021-2022 wordt Theo Elzinga de nieuwe trainer van Zwaagwesteinde 2. Hij volgt David Kloosterman op die te kennen heeft gegeven het trainerschap niet meer te kunnen combineren met zijn baan.

De 32-jarige Elzinga is kind aan huis bij Zwaagwesteinde. Naast zijn eigen voetbalcarrière te hebben gesleten bij de club is hij met enkele onderbrekingen al ruim 16 jaar actief als jeugdtrainer bij de club. Daarnaast is Theo altijd bereid om te helpen bij het organiseren van activiteiten of het vinden van kledingsponsors binnen de jeugdafdeling. In het dagelijkse leven is hij werkzaam als adviseur bij de Regiobank en K. Venema Assurantiën in De Westereen.

Het tweede elftal bestaat uit een mix van jong talent en ervaren spelers. Met de aanstelling van Elzinga heeft het hoofdbestuur en de technische commissie er alle vertrouwen in dat er een vakkundige trainer voor de tweede selectie is gevonden die zowel het team als spelers individueel naar een hoger plan kan tillen.