Voetbaldag VV Zwaagwesteinde een groot succes!

9 mei 2021 20:30

Op zaterdag 8 mei organiseerde VV Zwaagwesteinde een voetbaldag voor alle jeugdleden tot en met 15 jaar. Op 11 afmeldingen na was de gehele jeugdafdeling aanwezig.

Mede door de ruim 60 aangemelde vrijwilligers en uiteraard de 132 fanatieke jeugdleden werd het een prachtige voetbaldag.

De dag startte om 7 uur ’s ochtends. Met hulp van 15 vrijwilligers, Koninklijke Damstra Installatietechniek en Hoogland attractie verhuur werden maar liefst 3 voetbalvelden voorzien van spelonderdelen.

Om 8:45 uur was het de beurt aan de jongste jeugd van VV Zwaagwesteinde (Jo7-Jo9) om de dag af te trappen. Zij mochten eerst een half uur zich vermaken op de survivalbanen om vervolgens een onderling mixtoernooi af te werken op 3 opblaasbare boardingsvelden. Als de kerst op taart kregen alle voetballertjes aan het eind een eigen voetbalkaart in VVZ style mee naar huis!

Een uur later, om 9:45 uur verzamelden ook de andere jeugdleden (jo11-Jo15) zich op het sportpark. Zij mochten in teams (totaal 10 teams van gemiddeld 8 personen) een carrousel afwerken van 10 voetbal (spel)onderdelen. Tijdens elk onderdeel kon een speler punten verdienen. Uiteindelijk zijn al deze punten genoteerd op een gepersonaliseerde voetbalkaart.

Om 14 uur volgde de uitreiking van de voetbalkaarten en na een foto en wat lekkers keerde een ieder tevreden huiswaarts.

Een speciaal bedankje gaat uit naar onze nieuwbakken Supportersferieniging VV Zwaagwesteinde. Zij verzorgden deze dag, mede ook door sponsoring van COOP De Westereen en Boersma’s Groente & Fruit, de catering en de muziek.