VVZwaagwesteinde bestaat 90 jaar

25 juni 2021 17:15

Al sinds 21 juni 1931 bestaat vvzwaagwesteinde, toen nog onder de naam Zwaagwesteinder Voetbal Club(Z.V.C.). Door de samenvoeging van ‘’De Westereender Boys’’ en Z.V.C. in 1939 is toen VVZwaagwesteinde ontstaan.

Nu al 90 jaar geleden. Waar de club begon als zondagsvereniging, niet zonder successen, is de club in de jaren 60 uitgegroeid tot een zaterdags- en zondagsvoetbal. Tot grote spijt van vele voetballers in het dorp is sinds het seizoen 2018/2019 het zondagvoetbal noodgedwongen gestopt binnen de vereniging.

Afgelopen jaar was een gek jaar waar er veel is gebeurd, misschien niet bij wedstrijden maar wel binnen het voetbal. geen wedstrijden, weinig trainingen en veel ‘’gekke’’ regels. Het was een tijd waar het voetbal een groot gemis was maar zo nu en dan niet eens meer leek te ‘’bestaan.’’ Daarom zijn we onze leden en sponsoren heel erg dankbaar voor het steunen van de club in deze tijd.

Alles gaat steeds meer op het normale lijken, er verdwijnen meer en meer regels. Hierdoor kan er voor het eerst ook weer een wedstrijd worden gespeeld door de 1e selectie. Zaterdag zal de vernieuwde selectie van de nieuwe trainer Jan Mulder uitkomen tegen Kootstertille. De wedstrijd start om 14:00. Iedereen is van harte welkom. Neem wel in acht dat de 1,5 meter nog steeds geldt zowel buiten als binnen. Kijk voor de overige regels op onze website: https://www.vvzwaagwesteinde.nl/.../belangrijke.../

Hieronder een interview met de voorzitter van de club, Johannes de Vries, over het 90 jarig bestaan van VVZ.