Pilot vernieuwde spelregels JO13

29 augustus 2022 19:45

In het seizoen 2022/'23 start de KNVB in de leeftijdscategorie JO13 met een pilot rondom de spelregels. Dit zal plaatsvinden in de districten Noord en West 1.

De KNVB zet zich in voor een (veilige) omgeving waar spelers/speelsters met plezier (steeds) beter leren voetballen. Daarnaast willen we graag dat het voetbal zo aantrekkelijk, sportief en eerlijk mogelijk wordt gespeeld. Om de aantrekkelijkheid, sportiviteit en eerlijkheid te bevorderen worden er allerlei ontwikkelingen in het voetbal doorgevoerd, denk hierbij bijvoorbeeld aan de optimale wedstrijdvormen pupillen (O6 t/m O12).

In navolging van onder meer deze ontwikkelingen start de KNVB in het seizoen 2022/‘23 in de leeftijdscategorie JO13 (categorie B) met een pilot rondom vernieuwde spelregels in Noord en West 1. Deze pilot maakt onderdeel uit van het onderzoek naar een eventuele optimalisatie van de wedstrijdvormen bij de O13 & O14. Hieronder leggen we kort uit met welke vernieuwde spelregels er gespeeld gaat worden. Daarnaast bieden we een video en infographic aan ter verduidelijking en kun je in de FAQ de meest gestelde vragen met antwoorden lezen.

Infographic pilot vernieuwde spelregels [pdf]

Video (YouTube)

Bron: https://www.knvb.nl/assist-wedstrijdsecretarissen/veldvoetbal/aanbod-competities/pilot-vernieuwde-spelregels-JO13