VVZ JO9-2 wint glorieus op Ameland

30 januari 2023 14:00

De spelers hadden de hele week er al naartoe geleefd: de wedstrijd tegen Amelandia JO9-1. Zaterdag 28 januari was het zover. Om half negen ‘s ochtends stonden de spelers al klaar bij VVZ met hun prachtige nieuwe voetbaltassen op de rug. Op naar Holwerd en dan met de veerboot naar Ameland. Wat een belevenis! Het beloofde een koude, maar zonnige dag te worden en die belofte kwam uit. De bootreis verliep na enige vertraging voorspoedig. Leider Harm hield de troepen bij elkaar. Hij maakte er een geheel verzorgde reis van door de spelers regelmatig te voorzien van broodjes, drinken en fruit.

Lange tijd bleef bij JO9-2 een dikke overwinning uit. Toch bleef de hoop hierop overeind staan. Die hoop werd onderstreept door de regenboog die bij aankomst over Ameland hing. Zou dit het teken voor een overwinning zijn? We vervolgen onze reis met de lijnbus naar Hollum en kwamen net op tijd aan. Nadat de spelers in de bus alvast de voetbalschoenen aan hadden gedaan, konden ze gelijk het veld van Amelandia op rennen. Onder de vuurtoren van Ameland gaf de spelbegeleider al snel het startsignaal. Niet lang daarna viel het eerste doelpunt en wel voor VVZ! Onze spelers kregen de smaak te pakken en in de rust stonden ze al met 5-0 voor. Ook na de rust viel het ene na het andere prachtige doelpunt. De spelers kregen vleugels! De wedstrijd werd afgesloten met een overwinning van 12-1. Een overwinning? Ja, echt! Wat een blijdschap bij de spelers! En dik verdiend!
Ondanks hun verlies waren de ouders van de tegenpartij zo vriendelijk om ons weer terug te brengen naar de veerboot. Nagenietend van de geweldige wedstrijd aanvaarden we de terugreis. “Het lijkt wel een schoolreisjes”, riep één van de spelers. “We willen iedere week wel op Ameland voetballen”, riep een andere speler. We hebben kortom met zijn allen een prachtig uitje gehad. En de spelers waren grote toppers!

Bekijk hier de foto's!