VVZ JO9-1 - Grijpskerk JO9-1

6 juni 2023 11:00

Na een week geen voetbal mocht de VVZ jeugd onder 9-1 de laatste wedstrijd van het seizoen spelen tegen Grijpskerk 9-1.

Het was een stralende zaterdag ochtend en de boys hadden er weer zin in.
Als leiders en trainers hoefden we niet te vertellen wat er op het spel stond en wisten ze wat ze moesten doen. Winnen om dit seizoen als kampioen te eindigen.

Helaas moesten we vandaag aantreden met de afwezigheid van 2 spelers.
Lars was aan het genieten van een welverdiende vakantie en Max is herstellende van een armbreuk.

De selectie van vandaag bestond uit de volgende 7 spelers.

Sven “ik pak alles”
Sylas “baltovenaar”
Zinan “de tank”
Niek “ ik schiet vanuit alle hoeken”
Sebastiaan “dribbel koning”
Elian “ik ben voor niemand bang”
Mark “niemand komt mij voorbij”

Afwezig
Lars “technicus”
Max “ super Max”

Max was vandaag naast Niels assistent coach en had de opstelling van Piet Henk lichtelijk aangepast naar eigen inzicht en had de puntjes even op de spreekwoordelijke i gezet.

Echter liep het in overleg met Grijpskerk, net even anders en mochten we onze joker voor vandaag wel inzetten en is de assistent gepromoveerd naar veldspeler en moest het strijdplan iets worden aangepast.

De 1e helft

Na een wat zenuwachtig begin mocht vvz toch de score openen na een inmiddels
Bekende afstandstrap van Niek en was de wedstrijd echt begonnen.
Na fantastisch voetbal, mooie (soms pittige duels) wist Elian met een fantastisch schot de 2-0 binnen te schieten.
Het was onze assistent Max die na een mooie actie zichzelf vrij speelde voor een schietkans, maar besloot naar de goed vrijlopende Sylas te spelen die onberispelijk de 3-0 op het scorebord zette.
Dankzij Zinan die meer dan 1 keer het duel aanging met bijna de hele selectie van Grijpskerk konden de rest van de jongens even op adem komen.
Dat pakte goed uit en kon Max na een mooie actie de 4-0 binnen tikken.

2e helft.

Omdat we niet sterk begonnen hadden we het de 2e helft een stuk lastiger tegen de Boys van Grijpskerk.

Na een aantal fantastische reddingen van onze keeper Sven, ging de bal (enigsinds) discutabel over de lijn en besloot de scheidsrechter te fluiten voor een goal voor Grijpskerk (na overleg een terechte goal overigens) dit maakte onze jongens wat onrustig en pardoes viel ook nog de 4-2 na een goed overspelend en sterker wordend Grijpskerk.

Dit bracht weer de nodige spanning in de wedstrijd.

Helaas zat het geluk de tweede helft ook niet aan onze zijde en was het Mark die zijn tegenstander net niet letterlijk in de broekzak had, snoeihard uithaalde maar net de lat raakte. Waar op de training nog 8 van de 10 ballen het net raakten, was het nu net 10 cm die een wereldgoal tegen hield.

Ook Sebastiaan die altijd 200% geeft had na een fantastische actie waarbij hij maar liefst 3 spelers van Grijpskerk 2 keer volledig het bos in liet lopen maar net het doel gemist en bleef de wedstrijd nog even spannend.

Na een fantastische doeltrap van onze keeper Sven, welke net door de tegenstander werd aangeraakt mochten we de 5-2 op het scorebord noteren en mocht de keeper welverdiend een doelpunt op zijn naam schrijven en zijn onze jongens wederom kampioen geworden.

Namens trainers,leiders en ouders
Trots op deze jongens en van harte gefeliciteerd met deze prestatie.