Zwaagwesteinde bekert door na winst op Holwerd

Holwerd 1

15 september 2018 14:30

DE WESTEREEN - Afgelopen zaterdag stond de laatste poulewedstrijd van Zwaagwesteinde op het programma. Het nog puntloze Holwerd 1 kwam op bezoek op sportpark de Wieken, waar wederom op het derde veld werd gespeeld doordat het hoofdveld nog niet vrijgegeven is.

Door de twee eerdere overwinningen in de poule wist de ploeg van trainer Zandberg voorafgaand aan de wedstrijd dat een derde winstpartij zou betekenen dat men doorgaat in de beker. Gezien de indeling was men dat ook aan haar stand verplicht, maar in eerdere jaren heeft al gebleken dat het geen garantie tot succes hoeft te betekenen.

In een gezapige wedstrijd deed de ploeg uiteindelijk wat vooraf werd verwacht, er werd namelijk gewonnen. Het spel van de Westereenders was echter van een te laag tempo om de ploeg uit Holwerd in de eerste helft echt te verontrusten. In de rust stond het slechts 1-0 door eigen doelpunt.

In de tweede helft drong Zwaagwesteinde iets meer aan, zonder sprankelend te spelen werden er diverse kansen gecreërd. Zowel de keeper als het houtwerk stond echter meermaals in de weg bij inzetten van o.a. Kevin Fennema, Robin Feenstra en Lieuwe de Roos. Toen Zwaagwesteinde halverwege de tweede helft eerst een zuivere penalty werd onthouden, kwam Holwerd in de eerstvolgende tegenaanval zelfs nog op een gelijke stand. Uiteindelijk wist René Vellinga zich tot matchwinnaar te kronen door een prima voorzet binnen te knikken.

Een wedstrijd om niet al te lang bij stil te staan. Het team kan zich nu opmaken voor de competitie waarin het a.s. zaterdag op bezoek mag bij Grijpskerk, een stugge ploeg waar vorig seizoen tweemaal van werd verloren. Er wordt om 14:30 uur afgetrapt op sportpark de Enk.