VV Zwaagwesteinde wint zeer overtuigend van VV Grijpskerk

Grijpskerk 1

3e klasse B

22 september 2018 14:30

DE WESTEREEN- Na een uitstekende voorbereiding van VV Zwaagwesteinde stond afgelopen zaterdag de eerste competitiewedstrijd op het programma. De ploeg uit Zwaagwesteinde moest op bezoek bij VV Grijpskerk, vorig seizoen werd er tweemaal verloren van deze selectie.

Na een aftastende beginfase zocht Zwaagwesteinde steeds vaker via combinaties het vijandelijke doel. Dat leverde in de 17e minuut een vrije trap op. Lieuwe de Roos mocht vanaf de linkerkant de bal scherp aansnijden, zijn inzet verdween bij de tweede paal rechtstreeks achter de doelman. 0-1.

Nog geen vijf minuten later kwam de stand alweer gelijk. Na slecht ingrijpen van Zwaagwesteinde kon middenvelder Jarno Eeuwema vrij aanleggen, zijn afstandsschot verdween schitterend in de rechterbovenhoek. 1-1.

Net voor rust komt Zwaagwesteinde wederom op voorsprong. Na goed doorzetten van Kevin Fennema breekt Jan Eisma door op de linkerkant. Eisma behoudt keurig het overzicht en geeft de bal strak voor op Wymer de Vries die de bal subtiel achter de keeper werkt. 1-2.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld. Zwaagwesteinde dat probeert om via georganiseerd combinatievoetbal tot kansen te komen en een Grijpskerk die er simpelweg voetballend niet aan te pas komt. Dit leidt in de 53e minuut tot de volgende treffer. Robin Feenstra wordt aan de rechterkant knap vrijgespeeld. Feenstra geeft de bal uitstekend voor op Wymer de Vries die de bal knap achter de keeper volleert. 1-3.

In de 59e minuut de volgende treffer. Wymer de Vries wordt via een combinatie goed vrijgespeeld. De Vries geeft de bal voor op de goed ingelopen Kevin Fennema die de bal via de binnenkant van de paal hard achter de keeper schiet. 1-4.

In de 71e minuut wordt Lieuwe de Roos de diepte in gestoken. Lieuwe speelt zichzelf knap vrij en speelt de bal naar de geheel vrijstaande René Vellinga die de bal eenvoudig achter de keeper verwerkt. 1-5.

In de 82e wordt Lieuwe de Roos wederom de diepte ingestoken na een prima loopactie. Lieuwe ontdoet zich hierbij van een verdediger en komt 1 op 1 met de keeper. De Roos behoudt hierbij de rust en schiet de bal eenvoudig langs de keeper. 1-6.

Een meer dan verdiende overwinning voor een goed voetballend Zwaagwesteinde. Volgende week de eerste thuiswedstrijd, VV Zwaagwesteinde ontvangt dan Waskermeer. Aanvang: 14:30

VV Grijpskerk – VV Zwaagwesteinde 1-6 (1-2)

Scoreverloop: 17. Lieuwe de Roos 0-1. 28. Jarno Eeuwema 1-1. 37. Wymer de Vries 1-2. 53. Wymer de Vries 1-3. 59. Kevin Fennema 1-4. 71. René Vellinga 1-5. 82. Lieuwe de Roos 1-6.