Zwaagwesteinde wint oefenduel tegen ODV

ODV 1

28 februari 2019 20:00

DE WESTEREEN – Afgelopen donderdagavond oefende Zwaagwesteinde op het eigen sportpark de Wieken tegen ODV. Deze tegenstander komt in de competitie uit in de 4e klasse C waar het momenteel meestrijd om het kampioenschap. Zwaagwesteinde was het afgelopen weekend vrij en ook de tweede beker/inhaalronde staat er geen duel op de planning.

Zwaagwesteinde probeerde in de eerste helft gevaarlijk te worden door de bal rond te laten gaan en de opening te zoeken richting de snelle voorwaartsen, toch vielen de drie doelpunten binnen het eerste half uur allemaal vanuit een standaardsituatie. Zo wist Jan Venema de bal al na 2 minuten voetballen de bal binnen te werken vanuit een klutssituatie na een corner. Even later kopte Louwrens Wagenaar de bal mooi binnen, wederom vanuit een corner. De derde goal viel uit een prachtig uitgespeelde counter na een hoekschop van de tegenstander. ODV wist eenmaal gevaarlijk te worden in de eerste helft, doelman Gerrit Daleman wist de bal fraai uit de bovenhoek te tikken.

In de tweede helft was het voetbal er aan de kant van Zwaagwesteinde een beetje uit. Er werd slordig met balbezit en de geboden ruimte omgesprongen. ODV daarentegen voetbalde iets verzorgder maar het ontbrak aan stootkracht voorin om echt door te drukken. Dit zorgde ervoor dat er weinig kansen aan beide kanten vielen te noteren. Eenmaal zag ODV een goede kans prima gepareerd worden door doelman Johan Jan Kleefstra. Aan de andere kant speelde Erik Vellinga invaller Lieuwe de Roos via een prima steekbal vrij voor de keeper. De Roos bleef rustig en drukte af. In de allerlaatste minuut kwam er toch nog een doelpunt voor de gasten. Onoplettendheid bij een snel genomen vrije trap zorgde ervoor dat de spits van ODV in de tweede instantie nog wist te scoren.

Al met al een nuttige oefenwedstrijd voor beide ploegen. Zoals gezegd aanstaande zaterdag een programma voor Zwaagwesteinde, daarom wordt er vanaf 14:00 uur getraind door de ploeg van Klaas Zandberg. Zaterdag 9 maart speelt de ploeg eindelijk weer in competitieverband. Het zwalkende Kollum komt dan op bezoek. Na afloop van deze wedstrijd zal er live muziek in de kantine zijn met DJ Johnny de Vries.