Kansloze nederlaag voor Zwaagwesteinde bij Hardegarijp

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse I

28 november 2015 14:30

Baar, M.

HARDEGARIJP- Zwaagwesteinde heeft zaterdag een even pijnlijke als duidelijke nederlaag geleden. De gasten hadden deze middag niks in te brengen en verloren terecht van een gretig Hardegarijp: 4-0

Een belangrijk duel tegen, op papier, een concurrent voor degradatie afgelopen zaterdag voor Zwaagwesteinde, maar een wedstrijd werd het niet. Daarvoor waren de krachtsverhoudingen te groot, zo slaagde Zwaagwesteinde er bijvoorbeeld niet 1 keer in gevaarlijk te worden deze middag. De thuisploeg wel, reeds na 7 minuten moest doelman Anko Uitterdijk een fraai save uit de mouw schudden na een poging uit de draai van Ralph Wietses. In de 23ste minuut was het vervolgens Leo Spindelaar die van dichtbij wild overschoot en Uitterdijk kwam nogmaals als winnaar uit de strijd tegen Wietses, ditmaal in een één tegen één situatie. Vlak voor rust ging het echter alsnog mis voor de gasten en het tegendoelpunt was treffend voor het spel van Zwaagwesteinde deze middag. Uit een inworp op de helft van Hardegarijp leed Zwaagwesteinde balverlies, waarna Leo Spindelaar in de snelle omschakeling ploeggenoot Ralph Wietses bediende, die diagonaal doel trof: 1-0. En even later was het diezelfde Wietses die een voorzet van Berwout Beimers fraai afrondde voor de 2-0.

Vlak na rust werd het zelfs 3-0, de manier waarop Zwaagwesteinde deze goal weggaf was schrijnend. René Vellinga plaatste een snel genomen vrije trap in de voeten van Berwout Beimers, die vervolgens van eigen helft(!) zonder dat hem een strobreed in de weg werd gelegd richting Uitterdijk kon opstomen en scoorde. In het vervolg nam Hardegarijp gas terug, miste het via Gert Jan Spindelaar en Jelke Visser nog prima kansen, alvorens laatstgenoemde na voorbereidend werk van Thomas Feitsma voor het slotakkoord tekende: 4-0.

Een kansloze nederlaag voor Zwaagwesteinde, volgende week volgt de thuiswedstrijd tegen mede koploper VEV '67, een team waarvan bijvoorbeeld Hardegarijp kansloos verloor. Dat er dan uit een ander vaatje getapt moet worden door de heren behoeft verder geen uitleg.

Aanvang op Sportpark “De Wieken” is 14:30 uur.