Zwaagwesteinde ZM1 hard onderuit in Twijzel

Mannen, 1, Groep 2 33

20 augustus 2016 14:30

Eijden, M.T.R. van

TWIJZEL- Na 3 weken voorbereiding onder leiding van de nieuwe trainer Klaas Zandberg en 2 oefenwedstrijden, moest Zwaagwesteinde in de poulefase naar s.c.Twijzel voor de eerste bekerwedstrijd.

Met nog diverse spelers afwezig door vakantie begon Zwaagwesteinde aan de bekerwedstrijd tegen s.c.Twijzel. In de eerste minuut sloeg het noodlot al toe voor Zwaagwesteinde. Na en voorzet van rechts wou Wymer de Vries de bal proberen binnen te schieten maar kwam verkeerd uit, met noodlottige gevolgen. Wymer kon niet verder en na latere diagnose in het ziekenhuis bleek hij zijn enkelbanden afgescheurd te hebben.

Na wat speldenprikken kwam Zwaagwesteinde  in de 8e minuut op voorsprong. Door goed doorzetten van Sven Rozendal kon Kamal Jansen de voorzet simpel binnen tikken. Twijzel werd wat beter met wat kleine kansen. Het laatste deel van de eerste helft nam  Zwaagwesteinde het heft weer in handen maar met wat kleine kansjes leverde dit niks op.

In de 2e helft  waren de eerste minuten voor  Zwaagwesteinde maar dat leverde geen doelpunten op. In de 60e minuut werd het 1-1 na en voorzet over links kon Marc Boorsma simpel intikken door een slechte dekking. Na wat kleine kansjes over en weer kwam Zwaagwesteinde in de 72e minuut met 10 man te staan na twee gele kaarten achter elkaar door Henk v/d Wal.

In de 80e minuut werd het 2-1 voor Twijzel door J v/d Meulen, 5 minuten later was er een corner voor Zwaagwesteinde maar die leverde niks op, in de counter daarop maakte Twijzel de 3-1 door Marc Boorsma, en in de blessuretijd was het wederom Boorsma die de 4-1 binnen schoot. Een terechte overwinning voor s.c.Twijzel, al was de uitslag een beetje geflatteerd.

Dinsdagavond wederom bekervoetbal, om 18:45 uur  in en tegen Noardburgum.