Zwaagwesteinde uitgeschakeld in de poulefase

VVT 1

Mannen, 1, Groep 2 33

27 augustus 2016 14:30

Lania, G.J.

NOARDBURGUM- Na de nederlaag in Twijzel moest Zwaagwesteinde dinsdagavond 23 augustus voetballen in en tegen Noardburgum.

Na een matig begin een gelijkopgaande wedstrijd kwam Zwaagwesteinde op een 1-0 achterstand. Dit was het teken dat er een tandje bij moest en het tempo omhoog moest. Noardburgum kwam er amper meer uit en de 1-1 kon dan ook niet meer uitblijven. Zwaagwesteinde ging de rust in met een  3-1 voorsprong. Na de rust was het een één richtingsverkeer in het voordeel van Zwaagwesteinde. Zwaagwesteinde zette snel druk bij balbezit van Noardburgum en de ene na andere aanval volgde met mooi uitgespeelde kansen. Na het einde van de wedstrijd stond er een stand van 1-10 op het scorebord.

Doelpuntenmakers waren Robin Feenstra 3×, Rene Vellinga 4×, Henk v/d Wal 2× en Sven Rozendal 1×

DE WESTEREEN- Na 1 nederlaag en 1 overwinning moest Zwaagwesteinde zaterdagmiddag tegen VVT voetballen een echte derby dus.

Zwaagwesteinde begon gelijk goed aan de wedstrijd want het had al gelijk na de aftrap 1-0 kunnen staan. Henk v/d Wal gaf een lange bal op Kamal Jansen die gelijk alleen voor de keeper stond maar miste die helaas. Er was deze middag 1 ploeg die voetbalde en de mannen uit de Heide konden alleen maar tegen houden. Na een ruststand van 5-0 en een eindstand van 9-0 lijkt Zwaagwesteinde klaar voor de competitie.

Doelpuntenmakers: Henk v /d Wal 2×, Rene Vellinga 3×, Sven Rozendal 2×, Robin Feenstra 1× en een eigendoelpunt.

Volgende week de eerste thuiswedstrijd van de competitie in de 3e Klasse B tegen SC Berlikum, aanvang half 3 op sportpark De Wieken in de Westereen.