Zwaagwesteinde begint competitie met overwinning

SC Berlikum 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

3 september 2016 14:30

Bij, H. v.d.

DE WESTEREEN- Na twee oefenwedstrijden en de 3 bekerwedstrijden begon Zwaagwesteinde tegen SC Berlikum aan de 1e competitiewedstrijd in de 3e Klasse B.

Zwaagwesteinde begon goed aan de wedstrijd wat al snel grote kansen opleverde. In de 2e minuut brak Jesse Rozendal door op links en met de buitenkant rechts schoot hij op de paal. De rebound was voor Dennis Stienstra maar zijn schot werd door keeper Durk Boomsma knap uit de hoek getikt. In de 15e minuut brak Ronaldo Jansen op rechts door en gaf goed voor op Robin Feenstra die knap kopte maar zijn kopbal belande op de kruising. De rest van de eerste helft gebeurde er weinig meer, SC Berlikum hanteerde vaak de lange bal en Zwaagwesteinde probeerde het wel maar kwam niet meer bij keeper Durk Boomsma in de buurt.

De tweede helft kwam Zwaagwesteinde niet met goed spel uit de kleedbox. Ze waren niet scherp, hadden veel balverlies wat dan ook al snel in een voorsprong voor SC Berlikum resulteerde. Na slecht dekken op links kon Robert de Zeeuw doorbreken en alleen op Roelof v/d Ploeg doorlopen om beheerst de bal in de hoek te plaatsen en de 0-1 binnen schoot.  Zwaagwesteinde was even van slag maar herpakte zich langzaam weer. In de 60e minuut brak Robin Feenstra door en ging alleen op keeper Durk Boomsma af, maar werd  op de rand van de 16 meter door Peter v/d Hoek neergehaald. v/d Hoek mocht niet klagen dat hij van scheidsrechter H. v/d Bij geel kreeg i.p.v. rood wat meer op zijn plaats was geweest. Wat daarop volgde was een vrije trap. Sven Rozendal ging achter de bal staan en plaatste hem keurig in de verre hoek waar keeper Boomsma kansloos was en dit resulteerde in de 1-1. De wedstrijd ging nu gelijk op maar Zwaagwesteinde ging op zoek naar de drie punten.

In de 80e minuut was er een voorzet van Masai v/d Weg die door Sven Rozendal goed werd ingeschat. Hij nam de bal onder controle, zocht zijn linkerbeen en haalde uit. De bal werd in eerste instantie geblokt  maar de rebound  werd door Sven Rozendal knap in het hoekje geplaatst(2-1). De laatste 10 minuten probeerde Berlikum het wel maar Man of the Match Roelof v/d Ploeg hield zijn goal verder schoon.

Volgende week de uitwedstrijd tegen ONT in Opeinde aanvang 14:30 uur.