ONT - Zwaagwesteinde beslist door de scheidsrechter.

ONT 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

10 september 2016 14:30

Vonk, N.R.T.

OPEINDE- Zaterdagmiddag stond de wedstrijd v.v.ONT - v.v.Zwaagwesteinde ZM1 op het programma. ONT is net als Zwaagwesteinde gedegradeerd uit de 2e klasse.

Na wat aftasten in de begin fase van de wedstrijd kreeg ONT in de 8e minuut een onterechte  vrije trap van de scheidsrechter. Een oude bekende van Zwaagwesteinde Wytze Pilat ging achter de bal staan en met een mooie krul belande de bal precies in de kruising waar Roelof v/d Ploeg kansloos was: 1-0. Voor de rest in de eerste helft speelde het spel zich op het middenveld af. ONT hanteerde vaak de lange bal en Zwaagwesteinde probeerde te voetballen. Aan het einde van de eerste helft brak Hielke Knippels door na een perfecte counter, maar hij strandde op de prima keepende Roelof v/d Ploeg.

De tweede helft was amper begonnen of de slecht leidende scheidsrechter gaaf ONT in de 48e minuut een onterechte strafschop na wat duw-en trekwerk aan beide zijden. Oebele Twijnstra ging achter de bal staan en nam de strafschop perfect: 2-0. In de 55e minuut weer een grote kans voor Hielke Knippels maar hij kwam wederom  Roelof v/d Ploeg op zijn weg tegen. Zwaagwesteinde zette een tandje bij en in de   68e minuut kreeg Zwaagwesteinde ook een cadeautje van de scheidsrechter. Keeper Rory Bruinja kwam correct uit stompte de bal weg maar kwam in botsing met Henk v/d Wal. De scheidsrechter zag daar een overtreding in en gaf Zwaagwesteinde een strafschop. Rene Vellinga  ging achter de bal staan en trapte de bal perfect in het hoekje: 2-1. Zwaagwesteinde drong wel aan maar echte kansen waren er niet tot in de 76e minuut. Na een aanval over rechts met een mooie voorzet van Louwrens Wagenaar kwam de bal bij de vrij staande Lieuwe de Roos die de bal uit de lucht plukte en met een mooie volley perfect in de hoek plaatste: 2-2. De wedstrijd leek op 2-2 te eindigen maar de scheidsrechter dacht daar anders over. In de 90e minuut was daar strafschop nummer 3. De scheidsrechter had hands gezien door een speler van Zwaagwesteinde en gaf ONT weer een strafschop waar Oebele Twijnstra wel raad mee wist: 3-2. Een uitslag dus die door de scheidsrechter beslist werd, waar een gelijkspel beter op zijn plaats was geweest.

A.s. zaterdag speelt Zwaagwesteinde ZM1  thuis op sportpark De Wieken tegen Rijperkerk aanvang 14:30 uur.