Zwaagwesteinde stelt zwaar teleur in thuiswedstrijd

Minnertsga 1

8 oktober 2016 14:30

Tepper, A.

DE WESTEREEN- Zaterdagmiddag stond de wedstrijd Zwaagwesteinde tegen Minnertsga op het programma. Onder leiding van scheidsrechter A.Tepper werd er om 14.30 afgetrapt op sportpark De Wieken.

Zwaagwesteinde begon de wedstrijd met veel balbezit en met veel passes naar achter. Echte aanvallen werden niet gecreëerd en echte kansen al helemaal niet. Minnertsga stelde daar ook niks tegen over tot de 25e minuut. Na een voorzet van rechts kopte Remco v/d Mossel rakelings naast. Na een overtreding op het middenveld door Henk v/d Wal stond Zwaagwesteinde nog te slapen. De vrije trap die daarop volgde werd vlot genomen en de vrij staande Gerlof Glazema wist wel raad met de geboden vrijheid en lopte de bal keurig over de weer goed keepende Roelof v/d Ploeg 0-1 voor Minnertsga. In de 30e minuut weer een grote kans voor Minnertsga na een knappe bal op Remco v/d Mossel had het zo maar 0-2 kunnen zijn maar Mossel miste. Zwaagwesteinde stelde daar echt geen enkele kans tegenover in de eerste helft.

In de tweede helft had trainer Klaas Zandberg een dubbele wissel gedaan Jelle v/d Wal, Lourens Wagenaar eruit en Jan Venema, Sven Rozendal er in voor nieuwe elan. Veel hielp het niet want pas in de 62e minuut kreeg Zwaagwesteinde haar eerste halve kans door Lieuwe de Roos. In de 68e minuut de eerste grote kans voor Zwaagwesteinde maar Lieuwe de Roos kwam keeper Jorn Helder op zijn pad tegen. Minnertsga bleef simpel op de been en als hun aanvallers scherper waren geweest had de uitslag nog wel groter kunnen zijn. In de 75e minuut kreeg Auke Westra nog zijn tweede gele kaart van de matig leidende scheidsrechter Tepper.  Zwaagwesteinde zal zaterdag volgende week  tegen ‘t Fean´58 met een betere instelling het veld op moeten, anders wordt het een zware wedstrijd op sportpark de ketting in Surhuisterveen.