Zwaagwesteinde wint moeizaam van Rottevalle.

Rottevalle 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

29 oktober 2016 14:30

Lania, G.J.

DE WESTEREEN- Zaterdagmiddag stond de wedstrijd Zwaagwesteinde - Rottevalle op het programma. Bij winst zou Zwaagwesteinde goede zaken kunnen doen met eventueel een periodetitel, maar was afhankelijk van andere uitslagen. Rottevalle had de laatste 5 wedstrijden maar 1 punt gepakt. Onderleiding van de goed fluitende scheidsrechter Lania werd er om 14.30 afgetrapt.

In de eerste 15 minuten gebeurde er weinig, elkaar wat aftasten en kansen waren er nog niet te noteren. In de 15e minuut gaf Jesse Rozendal een prima dieptepass op Sven Rozendal, die veel ruimte kreeg en makkelijk kon aannemen. Met zijn linker schoot hij beheerst in de verre hoek wat de 1-0 betekende. Lang genoot Zwaagwesteinde niet van de voorsprong want in de 18e minuut ging Jorrit Schra op links er vandoor gaf een strakke voorzet waar de geheel vrijstaande Fokke v/d Veer wel raad mee wist 1-1. De rest van de eerste helft was Rottevalle met een paar kleine kansen nog dicht bij de 1-2 maar gescoord werd er niet meer.

Trainer Klaas Zandberg was niet tevreden en deed een dubbele wissel in de rust. Jelle v/d wal en Jan Venema mochten douchen, Rene Vellinga en Ronaldo Jansen werden ingebracht. Zwaagwesteinde begon een stuk beter te voetballen wat in de 50e minuut na een knappe aanval een grote kans opleverende, maar Rene Vellinga schoot onbeheerst naast. In de tegenaanval die hierop volgde counterde Rottevalle snel naar voren waar Jorrit Schra wel raad mee wist 1-2. Maar Rottevalle kon niet lang genieten van de voorsprong. In de 56e minuut gaf Sven Rozendal een voorzet die door Ronaldo Jansen goed werd verlengt op de vrijstaande Rene Vellinga die dit kansje benutte 2-2.

Zwaagwesteinde zocht de aanval op naar meer doelpunten wat in de 75e minuut ook lukte, Sven Rozendal schoot de bal strak in de kruising 3-2. Rottevalle probeerde het wel maar kansen kregen ze niet meer. In de extra tijd maakte Lieuwe de Roos de 4-2, na een prachtige lob over keeper Robert de Jong. Een verdiende overwinning uiteindelijk die moeizaam tot stand kwam. Zaterdag 5 november wederom een thuiswedstrijd tegen AVC uit Sexbierum op Sportpark De Wieken aanvang 14:30 uur.