Zwaagwesteinde maakt het zichzelf moeilijk tegen AVC.

AVC 1

5 november 2016 14:30

Blom, J.E.

DE WESTEREEN- Zaterdagmiddag stond de wedstrijd Zwaagwesteinde - AVC op het programma. Onder leiding van scheidsrechter J.E. Blom werd er om half 3 afgetrapt.

Zwaagwesteinde begon scherp aan de wedstrijd wat direct al kleine kansen opleverde. In de 4e minuut kreeg Zwaagwesteinde een corner die nog net kon worden verwerkt tot een nieuwe corner. Deze werd door Rene Vellinga prima genomen en Jelle v/d Wal kopte de bal prima binnen wat de 1-0 betekende. Zwaagwesteinde was heer en meester het eerste half uur maar vergat meer te scoren. In de 29e minuut weer een grote kans, via de kluts kwam de bal bij Jelle v/d Wal die Rene Vellinga aanspeelde maar zijn schot ging net naast. De doeltrap werd door AVC snel genomen en de counter die hier op volgde  betekende de 1-1 door Jaco Kingma.

Zwaagwesteinde ging minder voetballen maar kreeg nog wel kansjes. Zo ook in de 39e minuut na een voorzet van Sven Rozendal werd de kopbal door Rene Vellinga nog net door keeper Maikel Hartman uit de kruising getikt. De corner die hierop volgde leverde Zwaagwesteinde een strafschop op die wel erg discutabel was. Rene Vellinga ging de penalty nemen maar schoot zeer zwak in en kon door keeper Maikel Hartman makkelijk worden gered.

Zwaagwesteinde begon weer scherp aan de tweede helft wat in de 50e minuut de 2-1 betekende. Na een knappe voorzet van Sven Rozendal kon Rene Vellinga simpel de bal binnen tikken. In de 53e minuut een moeilijk moment voor Roelof v/d Ploeg die de bal door zijn hand liet glippen, maar de bal werd van de doellijn gewerkt. In de tegenaanval kreeg Zwaagwesteinde een grote kans maar Rene Vellinga miste. AVC probeerde het wel om de 2-2 te maken via een snelle counter maar in gevaar kwam Zwaagwesteinde niet echt. Zwaagwesteinde voetbalde rustig de 90 minuten vol wat in de extra tijd ook nog de 3-1 betekende, door Sven Rozendal die de bal prima naar zijn sterke linker voet bracht en verwoestend uithaalde. Al met al een dik verdiende overwinning die groter had moeten zijn.

Volgende week op 12 november de derby tegen VIOD uit Driesum aanvang 14:30 uur.