Zwaagwesteinde deelt de punten met VIOD.

VIOD 1

12 november 2016 14:30

Bakker, T.W.

DRIEZUM- Zaterdagmiddag moest Zwaagwesteinde de derby in en tegen VIOD uit Driezum spelen. Onder leiding van scheidsrechter Bakker werd er om 14.30 afgetrapt.

Zwaagwesteinde begon de wedstrijd met veel balbezit. Maar echt grote kansen leverde dat niet echt op in het eerste half uur. In de 20e minuut was er een kleine kans voor Ronaldo Jansen na een voorzet van Masai v/d Weg. VIOD stelde daar ook weinig tegenover al had M.P.van der Wal nog een knap afstandschot die rakelings over ging. In de 29e minuut kwam Zwaagwesteinde op de 0-1 voorsprong na een knappe actie van Ronaldo Jansen die keeper Otte Visser knap passeerde. In de 36e minuut was het weer de goed spelende Ronaldo Jansen die voor gevaar zorgde. Na een knappe actie kreeg Jesse Rozendal de bal die van grote afstand een geplaatste schot deed maar keeper Otte Visser kon de bal nog net uit zijn goal tikken.

Zwaagwesteinde gaf in de tweede helft de wedstrijd uit handen, het begon de 2e helft nog redelijk, wat in de 53e minuut nog een doelpunt opleverde, al was die wel gelukkig tot stand gekomen. Na een voorzet van Sven Rozendal werd de bal door een eigen speler van VIOD binnen gewerkt wat de 0-2 voor Zwaagwesteinde betekende. Lang kon Zwaagwesteinde niet van de 0-2 genieten want in de 56e minuut kreeg VIOD de aansluiting al weer, na een corner ontstond er een kluts die door Sjouke Sjoerdstra werd binnen getikt. Zwaagwesteinde voetbalde niet meer en riep de moeilijkheden over zich heen. Zo had Sjouke Sjoerdstra de stand in de 60e minuut al gelijk kunnen trekken maar zijn kopbal ging na een corner rakelings over. In de 76e minuut maakte VIOD de verdiende gelijkmaker van het getoonde spel in de tweede helft. En weer was het Sjouke Sjoerdstra die de bal binnen kopte na een corner wat de 2-2 betekende. Verdere gebeurde er weinig meer in de wedstrijd al had Henk v/d Wal de 2-3 nog op zijn schoen, maar hij schoot naast. Al met al misschien over de hele wedstrijd bekeken een terechte uitslag in deze derby.

Op 26 november speelt Zwaagwesteinde de volgende derby thuis tegen WTOC aanvang half 3 op sportpark De Wieken.