Zwaagwesteinde en Anjum delen de punten.

Anjum 1

10 december 2016 14:30

Gulik, D. van

DE WESTEREEN- Zaterdagmiddag stond de laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma. Zwaagwesteinde ontving Anjum op sportpark De Wieken. Onder leiding van scheidsrechter D. van Gulik werd er om half 3 afgetrapt.

Zwaagwesteinde begon redelijk aan de wedstrijd wat een paar kansjes opleverde. In de 6e minuut mocht Sven Rozendal een vrije trap op de rand van de 16 nemen, maar keeper Lolke Dijkstra redde knap. Verder ging het spel wat op en neer met kleine kansen voor  Zwaagwesteinde en voor Anjum. Zo zag Anjum Johan Boersma zijn kopbal net overgaan in de 17e minuut en had Wymer de Vries in de 23e minuut een grote kans na een prima voorzet van Robin Feenstra. In de 37e minuut kwam Anjum op 0-1 na een corner die door Brandt Schaap knap werd binnen gekopt.

Zwaagwesteinde had een dubbele wissel gedaan in de rust. Wymer de Vries en Lars Rozema werden gewisseld voor Lieuwe de Roos en Ronaldo Jansen. Zwaagwesteinde ging op jacht naar de gelijkmaker wat wel kleine kansen opleverde maar keeper Lolke Dijkstra hoefde niet echt in actie te komen. Zo had Auke Westra een kleine kans voor de thuisclub en had Sven Rozendal een grote kans in de 67e minuut na een prima steekpass van Dennis Stienstra maar de lat bracht redding voor Anjum. Anjum had zeker ook kansjes maar de afronding of eindpass waren niet goed.

In de 70e minuut kwam Zwaagwesteinde op de verdiende 1-1 na een knappe actie van Sven Rozendal kon de vrij staande Ronaldo Jansen simpel binnen tikken. De wedstrijd leek op 1-1 uit de draaien maar in de 86e minuut kwam Zwaagwesteinde op een 2-1 voorsprong na weer een knappe actie van Sven Rozendal kon Dennis Stienstra de bal binnen tikken. Zwaagwesteinde dacht de 3 punten binnen te hebben maar daar dacht Klaas Jan Streekstra anders over. Na geklungel in de achterhoede schoot hij in de 87e min. de 2-2 binnen. Over de hele wedstrijd gezien was dit een terechte uitslag.