Zwaagwesteinde wint van Dokkum.

Dokkum 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

25 maart 2017 14:30

Lania, G.J.

DE WESTEREEN- Zaterdagmiddag stond de wedstrijd Zwaagwesteinde tegen Voetbalvereniging Dokkum op het programma. Onder de goed leidende scheidsrechter G.J. Lania werd er om half 3  afgetrapt.
Onder prima omstandigheden mocht Zwaagwesteinde aftrappen. In de eerste helft gebeurde er niet veel. Zwaagwesteinde had veel balbezit maar echte kansen leverde dit niet op, al had Wymer de Vries nog een kans maar kopte over.
In de tweede helft hetzelfde spelbeeld, Zwaagwesteinde probeerde wel te aanvallen maar de eindpass was steeds niet goed. In de 58e minuut kwam Zwaagwesteinde op voorsprong, na een prima pass van Wymer de Vries schoot Sven Rozendal binnen de 1-0 binnen. Zwaagwesteinde ging nu ook wat beter voetballen wat ook kansjes opleverde. In de 76e minuut was het bijna 2-0 na een schot van Wymer de Vries maar keeper Patrick v/d Velde kon met een uiterste redding de 2-0 voorkomen. Uit de corner kreeg Lieuwe de Roos nog een rebound maar zijn schot ging naast. In de 89e minuut kwam Zwaagwesteinde op 2-0 na goed doorzetten van Lieuwe de Roos kon Rene Vellinga de bal gemakkelijk binnen schieten.
Dokkum kwam in de extra tijd nog op 2-1 doormiddel van een penalty, na een domme overtreding in het strafschopgebied waar Cerdie Benjert wel raad mee wist. Al met al een verdiende overwinning voor Zwaagwesteinde.
Zaterdag 1 april de uitwedstrijd in en tegen VV Rottevalle 1 aanvang 15:00 uur.