Zwaagwesteinde verliest onnodig van Rottevalle.

Rottevalle 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

1 april 2017 15:00

Vonk, N.R.T.

ROTTEVALLE- Zaterdagmiddag moest Zwaagwesteinde aantreden in en tegen VV Rottevalle 1. Onder leiding van scheidsrechter N.R.T. Vonk werd er om 15:00 uur afgetrapt.

Door Alex Ploegsma

Zwaagwesteinde begon zeer slap aan de wedstrijd wat voor Rottevalle in de 1e minuut al een kans opleverde maar Roelof v/d Ploeg kon nog knap redding brengen. In de 3e minuut mocht Liekele Kamminga een vrije trap nemen, in eerste instantie werd de bal nog geblokt door de muur maar de rebound betekende de 1-0 voor Rottevalle. Zwaagwesteinde stelde daar niks tegen over in de eerste 20 minuten. Scheidsrechter Vonk keerde ook nog een goal van Rottevalle af om onduidelijke reden. In de 22e minuut een knappe solo van Masai v/d Weg maar zijn poging belande op de paal. Zwaagwesteinde kreeg wel meer grip op de wedstrijd, dit leverde ook kansen op voor Lieuwe v/d Wal en Wymer de Vries maar gescoord werd er niet door Zwaagwesteinde. Op slag van rust na geklungel in de defensie van Zwaagwesteinde kreeg Rottevalle een terechte penalty die door Liekele Kamminga beheerst werd binnen geschoten 2-0.

In de tweede helft begon Zwaagwesteinde beter aan de wedstrijd, in de 58e minuut mocht Wymer de Vries na randje buitenspel alleen op keeper Robert de Jong af en schoot beheerst de 2-1 binnen. Gelijk na de aftrap mocht Zwaagwesteinde een vrije trap nemen die door Lieuwe de Roos werd genomen, zijn pass kwam bij Wymer de Vries die uit en onmogelijke hoek binnen kopte 2-2. Zwaagwesteinde rook kansen op meer, maar in de 68e minuut kwam Rottevalle op 3-2 na een vrije trap in de korte hoek door Fokke van der Veen. Rottevalle leunde op de defensie en probeerde met counters er uit te komen. Doordat Erwin de Wit van Rottevalle met rood van het veld moest na een opstootje had Zwaagwesteinde een man meer maar in de 88e minuut maakte Rottevalle tot overmaat van ramp ook nog de 4-2 na een scherpe counter van Benjamin van der Molen. Was Zwaagwesteinde scherper aan de wedstrijd begonnen dan was deze nederlaag niet nodig geweest.

Volgende week de thuis wedstrijd tegen 't Fean'58 om half 3 op sportpark De Wieken in Zwaagwesteinde.