Zwaagwesteinde wint van het ‘t Fean´58 met 3-2

Fean'58 1

8 april 2017 14:30

Visser, J A

Zaterdagmiddag stond de belangrijke wedstrijd tegen het 't Fean'58 op het programma. Na het onnodige verlies tegen VV Rottevalle 1 moesten er 3 punten worden gepakt. Onder leiding van scheidsrechter J.A. Visser werd er om half 3 afgetrapt.

Door Alex Ploegsma

In een boeiende eerste helft eerste helft werd de score al na 6e minuten geopend door Zwaagwesteinde. Na een prima pass van Sven Rozendal kon Lieuwe de Roos de bal fraai binnen tikken wat de 1-0 betekende. Lang kon Zwaagwesteinde niet van de score genieten want in de 9e minuut stond het al weer gelijk na een voorzet van Erwin Tabak kon Joost Nieuwenhuis de 1-1 maken. Het spel golfde op en neer met kansen voor beide partijen. In de 16e minuut werd er weer gescoord, na prima doorzetten van Wymer de Vries kon Jesse Rozendal simpel scoren 2-1.

Wederom mocht Zwaagwesteinde niet lang genieten van de voorsprong. Want in de 26e minuut was het al weer gelijk. Na gepruts in de defensie van Zwaagwesteinde werd de bal eerst nog op de lat geschoten, maar Andre v/d Molen kon daarna de bal binnen koppen wat de 2-2 betekende. In de rest van de eerste helft waren er nog een paar kansen voor beide partijen maar gescoord werd er niet meer.

In de tweede helft was er eigenlijk maar één ploeg die recht had op meer. ‘t Fean´58 voetbalde beter en kreeg ook grote kansen, maar de lat en paal stonden in de weg. Zwaagwesteinde stelde daar weinig tegen over al schoot Masai v/d Weg met een afstandschot nog op de lat. In de 82e minuut kwam Zwaagwesteinde onverwacht op voorsprong na een voorzet van Sven Rozendal kopte de vrij staande Rene Vellinga de onverdiende 3-2 binnen. ‘t Fean 58 probeerde het nog wel maar gescoord werd er niet meer. Na 93 minuten floot scheidsrechter Visser af en kreeg Zwaagwesteinde 3 punten waar ‘t Fean´58 zeker meer had verdiend.

Volgend weekend een vrije voetbaldag. Op 22 april weer een thuiswedstrijd tegen vv VIOD Driesum. Een echte derby waar beide clubs de punten nog goed kunnen gebruiken. Aanvang wedstrijd, half 3 op sportpark De Wieken.