Zwaagwesteinde wint gemakkelijk van WTOC.

WTOC 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

29 april 2017 14:30

Veldhuizen, L.H.R.

DE WESTEREEN- Zaterdagmiddag stond de wedstrijd Wtoc - Zwaagwesteinde op het programma. Twee ploegen die de punten goed konden gebruiken, WTOC om niet in de gevarenzone te komen en Zwaagwesteinde voor de 3e periodetitel. Onder leiding van de goed fluitende scheidsrechter L.H.R. Leo Veldhuizen werd er om half 3 afgetrapt.

Door Alex Ploegsma

Zwaagwesteinde begon eens scherp aan de wedstrijd, wat in de 2e minuut al een kans voor Sven Rozendal opleverde maar zijn inzet werd geblokt. In de 9e minuut kon Nyckle Smeding gemakkelijk door de defensie van Zwaagwesteinde lopen en onverwachts de 1-0 scoren. In de 15e minuut mocht Sven Rozendal een vrije trap van rechts nemen, de vrije trap werd door iedereen gemist en de bal belande zomaar in de goal van WTOC wat de verdiende 1-1 betekende. Bijna kon Zwaagwesteinde niet lang van de gelijkmaker genieten want Nyckle Smeding kopte vrijstaand in de handen van keeper Roelof v/d Ploeg. In de 22e minuut bracht Lieuwe de Roos Zwaagwesteinde op een 1-2 voorsprong na een geblokt schot kon Lieuwe de Roos de 1-2 scoren. Zwaagwesteinde was de betere voetballende ploeg, in de 32e minuut na een prima actie van Sven Rozendal die de bal perfect voor gaf kon Lieuwe de Roos de bal in de korte hoek binnen tikken 1-3. Voor rust had Zwaagwesteinde de score nog kunnen uitbreiden maar de scherpte ontbrak.

Komt Zwaagwesteinde normaal gesproken in de eerste helft slecht uit de startblokken, nu was het de tweede helft want WTOC had de score zo maar op 2-3 kunnen brengen, maar de paal bracht redding. In de 57e minuut bracht Jilles Bosma WTOC terug in de wedstrijd 2-3. Even rook WTOC meer kansen te krijgen maar Zwaagwesteinde herpakte zich. In de 65e minuut na een prima actie van Ronaldo Jansen aan de achterlijn passte hij op de vrijstaande Lieuwe de Roos die zijn 3e deze middag scoorde 2-4. Zwaagwesteinde leek daarna de score uit te breiden maar keeper Fokke Zijlstra stond meerdere keren in de weg. De mooiste goal van deze middag kwam op naam van Sven Rozendal die in de 85e minuut een vrije trap perfect in de kruising ramde 2-5, wat tevens ook de eindstand was. Zaterdag 6 mei moet Zwaagwesteinde thuis tegen de kersverse kampioen in 3B Wykels Hallum voetballen, aanvang half 3 op sportpark De Wieken in de Westereen.