Zwaagwesteinde wint van Waskemeer met 5-0

Waskemeer 1

Mannen, 1, 3e klasse B

30 september 2017 14:00

Onder regenachtige omstandigheden maar op een prima bespeelbaar veld moest Zwaagwesteinde de uitwedstrijd tegen VV Waskemeer voetballen. Om 14.00 uur floot scheidsrechter R. Brinkman af.

WASKEMEER- Na de nederlaag tegen Dokkum begon Zwaagwesteinde scherp aan de wedstrijd tegen VV Waskemeer met veel balbezit.

Echte kansen leverde dat echter nog niet op. In de 10e minuut kreeg Jan Eisma een niet te missen kans na een voorzet van Robin Feenstra maar kreeg hem op zijn verkeerde voet en verprutste de opgelegde kans. In de 25e minuut mocht Masai v/d Weg op links vrij doorlopen naar voren en leverde een prima voorzet af op de vrij staande Jan Eisma die beheerst de 0-1 maakte. Waskemeer ging hierna beter voetballen en Zwaagwesteinde kon alleen nog tegenhouden. Na balverlies op het middenveld door Zwaagwesteinde had Waskemeer moeten scoren maar Masai v/d Weg redde op de doellijn.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld als aan het einde voor rust. VV Waskemeer was op zoek naar de gelijkmaker maar was in de afwerking niet scherp genoeg. In de 53e minuut mocht Masai v/d Weg een corner nemen die door de defensie van Waskemeer half werd weggewerkt voor de voeten van Lieuwe de Roos die verwoestend uithaalde wat de 0-2 betekende voor Zwaagwesteinde. In de 65e minuut mocht Zwaagwesteinde van geluk spreken na een slippertje van Johan Jan Kleefstra kwam de bal op de paal, gelijk in de tegenaanval werd de wedstrijd beslist door Zwaagwesteinde. Na een prima pass van Dennis Stienstra op Ronaldo Jansen kon hij alleen op de keeper af maar werd in het 16 metergebied onderuitgehaald door een speler van Waskemeer wat een strafschop opleverde en een tweede gele kaart voor de speler van Waskemeer.

Lieuwe de Roos nam de strafschop en schoot beheerst binnen wat de 0-3 betekende. Zwaagwesteinde ging nu door met aanvallen na de man meer situatie en maakte de 0-4 na een aanval met Wymer de Vries en Ronaldo Jansen die door Wymer de Vries in de korte hoek werd binnen geschoten. Na een corner in de 87e minuut door Lieuwe de Roos kopte de vrij staande Jelle v/d Wal de 0-5 binnen wat ook de eindstand was. Al met al een verdiend maar geflatteerde overwinning voor Zwaagwesteinde.

Zaterdag 7 oktober aanvang half 3 de thuiswedstrijd tegen VV Minnertsga op sportpark De Wieken in Zwaagwesteinde.