Zwaagwesteinde verliest de derby van WTOC.

WTOC 1

Mannen, 1, 3e klasse B

21 oktober 2017 14:30

DE WESTEREEN- Onder prima omstandigheden stond de derby Zwaagwesteinde-WTOC op het programma. Onder leiding van scheidsrechter R.K. Boer werd er om half drie afgetrapt op sportpark De Wieken.

Door Alex Ploegsma

De eerste 20 minuten waren voor Zwaagwesteinde, al leverde dat niet echt grote kansen op. Zo had Wymer de Vries een prima pass maar de defensie van WTOC kon er net een voet tussen krijgen voordat Jan Eisma gevaarlijk kon worden. In de 23e minuut na een corner van Ronaldo Jansen kopte Jelle v/d Wal de bal net over. In de 27e minuut na gepruts in de defensie van Zwaagwesteinde had WTOC een grote kans op de 0-1, maar door de paal en in tweede instantie door een redding van Henk v/d Wal bleef het 0-0. De defensie van Zwaagwesteinde stond in de 30e minuut weer te prutsen maar nu kon Johan Jan Kleefstra redding brengen. Zwaagwesteinde was het helemaal kwijt  en de beloning voor WTOC kwam in de 40e minuut. Door een vrije trap van Sybren Bosma kwam WTOC op een 0-1 voorsprong waar keeper Kleeftra niet geheel vrij uit ging.

In de rust moest scheidsrechter Boer zich laten vervangen door een hamstringblessure. Na enig oponthoud werd er een scheidsrechter gevonden. Na akkoord van beide teams werd scheidsrechter Boer vervangen door Dennis Bosgraaf. In de tweede helft ging Zwaagwesteinde op zoek naar de aansluittreffer wat in de 53e minuut ook gebeurde na een prima pass van jan Eisma kon Wymer de Vries de 1-1 maken . Na de 1-1 probeerde Zwaagwesteinde het wel maar de eindpass was nooit goed om echt gevaarlijk te worden. Verder gebeurde er weinig in de tweede helft, tot  Zwaagwesteinde in de 90e minuut de deksel op zijn neus kreeg. Na balverlies op het middenveld mocht Sybren Bosma een prima pass geven op de vrijstaande Tedo de Bruin die de 1-2 maakte. Louwrens Wagenaar kreeg nog een rode kaart van scheidsrechter Bosgraaf die zeer terecht was na een domme actie. Een gelijkspel was meer in verhouding geweest over de hele wedstrijd bekeken, maar Zwaagwesteinde moet en kan beter voetballen dan wat ze vanmiddag lieten zien.

Volgende week wederom een thuiswedstrijd tegen VV Anjum op sportpark De Wieken aanvang 14:30 uur.