Zwaagwesteinde en Twijzel delen de punten in de derby.

SC Twijzel 1

Mannen, 1, 3e klasse B

18 november 2017 15:00

TWIJZEL- Op het nieuwe kunstgrasveld van SC Twijzel stond de derby SC Twijzel -Zwaagwesteinde  op het programma. Onder leiding van scheidsrechter van Houten ‘die overigs matig floot’ werd er om 15 uur afgetrapt.

Door Alex Ploegsma

Zwaagwesteinde begon gelijk scherp aan de wedstrijd. Dit had en moest in de 1e minuut al de 0-1 betekenen na een prima voorzet van Lieuwe de Roos, maar Wymer de Vries miste de opgelegde kans en schoot wild over in plaats van rustig de bal in het lege goal te tikken. Verder gebeurde er weinig in de eerste helft tot de 30e minuut. Toen Johannes v/d Meulen onverwacht na een fout van Jan Venema de 1-0 kon maken. Zwaagwesteinde had het betere voetbal al leverde dit maar één grote kans op van Rene Vellinga die door de keeper van SC Twijzel zeer knap en met wat geluk werd gered. Verder gebeurde er weinig in de eerste helft en na 45 minuten mochten de beide ploegen de kleedbox opzoeken.

In de tweede helft een hele andere wedstrijd met kansen voor beide ploegen. In de 51e minuut na een voorzet van rechts mocht Rene Vellinga de 1-1 simpel binnen tikken. De wedstrijd werd nu een echte derby met kansen over en weer. Al waren de beste kansen voor Zwaagwesteinde . Zo misten Wymer de Vries en de ingevallen jan Eisma en Kevin Fennema nog grote kansen om de score te verhogen, maar de keeper van SC Twijzel stond steeds op het juiste plek tot de 85e minuut. Toen mocht Jan Eisma de 1-2 binnen tikken. Maar lang kon Zwaagwesteinde niet genieten van de voorsprong want gelijk na de aftrap werd het ook al weer 2-2 door Wiebe Aardema. Na de gelijkmaker had SC Twijzel nog een paar grote kansen voor de overwinning, maar stond keeper Johan Jan Kleeftra in de weg. Misschien mocht SC Twijzel wel het meest tevreden zijn met het gelijkspel en had Zwaagwesteinde over de hele wedstrijd meer verdiend.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen SC Leovardia uit Leeuwarden op Sportpark De Wieken aanvang 14.30 uur.