Zwaagwesteinde beslist de wedstrijd tegen Dokkum binnen 10 minuten.

Dokkum 1

Mannen, 1, 3e klasse B

5 mei 2018 14:30

Dokkum- Onder prima omstandigheden moest Zwaagwesteinde op Bevrijdingsdag in en tegen Voetbalvereniging Dokkum voetballen. Onder leiding van scheidsrechter R. Reinders, die overigens een prima wedstrijd floot, werd er rond half 3 afgetrapt.

Door Alex Ploegsma

Zwaagwesteinde begon scherp aan de wedstrijd als zo vaak. Dit leverde in de 3e minuut al een corner op die door Masai v/d Weg werd genomen.  Zijn corner belande op Cerdie Benjert zijn hoofd en kopte ongelukkig in zijn eigen goal wat de 0-1 betekende. En nog geen 3 minuten later bijna dezelfde situatie voor de goal van Dokkum. Weer mocht Masai v/d Weg een corner nemen en in de kluts kwam de bal bij Jelle v/d Wal die het laatste zetje gaf wat de 0-2 betekende. Zwaagwesteinde ging door op zoek naar meer goals wat in de 15e minuut een zeer grote kans opleverde. Eerst voor Lieuwe de Roos en de rebound was niet te missen voor Sybrand Heidstra, maar zijn schot ging huizenhoog over de goal. Hierna liet Zwaagwesteinde Dokkum wat komen en kreeg Dokkum ook twee kansen  om de aansluittreffer te maken maar ze werden knullig gemist.

In de tweede helft een beter Zwaagwesteinde die amper kansen weg gaf en zelf op zoek ging naar de 0-3 voorsprong. In de 56e minuut een knappe aanval over rechts die door Wymer de Vries prima werd afgemaakt wat de 0-3 betekende. Verder gebeurde er weinig in de tweede helft  al had Rene Vellinga de 0-4 nog kunnen maken maar de bal rolde op de paal in plaats van in de goal. Na 90 minuten floot scheidsrechter Reinders af.  Zwaagwesteinde zet de goede reeks voort en moet voor de derde periode nog 3 wedstrijden voetballen om toch nog een prijs te pakken.

Volgende week de eerste van 3 wedstrijden in Leeuwarden tegen SC Leovardia aanvang 15.00 uur.