Zwaagwesteinde wint verdiend van WTOC.

WTOC 1

Mannen, 1, 3e klasse B

24 maart 2018 14:30

Oudwoude- zaterdagmiddag moest Zwaagwesteinde aantreden In Oudwoude tegen WTOC . Na de thuisnederlaag wou Zwaagwesteinde revanche. Onder leiding van scheidsrechter T. Westerloo, die overigens een zeer matige wedstrijd floot begon de wedstrijd rond half 3.

Door Alex Ploegsma

Zwaagwesteinde begon goed aan de wedstrijd.  Er werd druk naar voeren gezet en de mannen van WTOC konden alleen de lange bal hanteren. Zwaagwesteinde kreeg ook al kleine kansen maar Wymer de Vries nam de bal niet goed aan en verprutste de kans simpel. Even later na een voorzet van Wymer de Vries was er een kans voor Lieuwe de Roos maar zijn inzet werd geblokt en de rebound van Dennis Stienstra ging naast. In de 20e minuut kwam Zwaagwesteinde op de verdiende voorsprong, na een ingooi legde Rene Vellinga met een kaats de bal bij de vrijstaande Dennis Stienstra die verwoestend uithaalde en keeper Geoffrie Hoting kansloos liet.

Nog geen twee minuten later kon de aanhang van Zwaagwesteinde al weer juichen en weer legde Rene vellinga de bal klaar voor Lieuwe de Roos die van 25 meter keeper Hoting kansloos liet, wat de 0-2 voor Zwaagwesteinde betekende. Als Zwaagwesteinde voor de rust wat scherper was geweest, dan had het de wedstrijd voor rust al kunnen en moeten beslissen want kansen kreeg WTOC niet echt.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld. Zwaagwesteinde kon achterover leunen en liet WTOC tot de rand van het 16 metergebied komen. Echter kansen leverde dit niet op voor WTOC, al moest Roelof v/d Ploeg eenmaal een schot in de korte hoek tot corner verwerken. Zwaagwesteinde kreeg de grootste kansen ook in de tweede helft. Zo zag Wymer de Vries zijn poging van de doellijn worden gehaald en schoot Sybrant Heidstra nog op de buitenkant paal. Dezelfde Heidstra gaf in de 80e minuut een prima voorzet op Jan Eisma die met rechts de 0-3 maakte en daarmee was de wedstrijd gespeeld. Een dik verdiende overwinning van Zwaagwesteinde over de hele wedstrijd bekeken. Volgende week aanvang half 3 op Sportpark De Wieken de thuiswedstrijd tegen SC Twijzel wat al weer een derby betekent voor de mannen van Klaas Zandberg.

©Foto´s: Jantsje Wiersma waarvoor dank!