Zwaagwesteinde wint moeizaam van SC Twijzel

SC Twijzel 1

Mannen, 1, 3e klasse B

31 maart 2018 14:30

Onder leiding van scheidsrechter B. Huizinga werd er rond half 3 afgetrapt. Tegenstander was deze middag streekgenoot SC Twijzel die de punten nog wel kon gebruiken om uit de gevarenzone te blijven. Zwaagwesteinde had de laatste 3 wedstrijden gewonnen en richt zich op de derde periodetitel om toch nog wat van het seizoen te maken.

Door Alex Ploegsma

Zwaagwesteinde begon deze middag slap aan de wedstrijd.  SC Twijzel was feller  en de passing van Zwaagwesteinde was het eerste half uur van de wedstrijd onnauwkeurig. Kansen leverde dit voor beide teams nog niet op tot de 18e minuut. Toen kon de vrijstaande Jelle Pilat de 0-1 binnenkoppen. Een paar minuten later was het al weer raak voor SC Twijzel, toen Johannes v/d Meulen met een bekeken afstandsschot de 0-2 maakte. SC Twijzel stond op dit moment  van de wedstrijd dan ook verdient voor. In de 35e minuut ging keeper Jacob Bremer in de fout, hij wou de bal wegtrappen maar schoot hem zo bij Rene Vellinga in de voeten die de 1-2 kon maken. Zwaagwesteinde begon nu ook beter te voetballen en uit een corner kreeg Henk v/d Wal een grote kans, maar deze werd van de doellijn gehaald. In de 45e minuut weer een corner voor Zwaagwesteinde. Uit de kluts kreeg Jelle v/d Wal de bal die via de paal de 2-2 maakte. Even later floot scheidsrechter Huizinga voor de rust waar SC Twijzel wel blij mee was, want na de blunder van de keeper waren ze het helemaal kwijt.

In de rust was er weer de strijd om de de felbegeerde penaltybokaal, deze keer VVZ JO11-1. Na afloop gingen Tristan de Bruin, Mylan de Jager en Joost Heidstra door naar de grote finale op zaterdag 19 mei a.s.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld als aan het einde van de eerste helft. Zwaagwesteinde was beter en ging op zoek naar de 3 punten. Echter grote kansen leverde dit niet op. SC Twijzel was al lang blij met een punt, ze schoten de ballen of naar voren of de bal werd over de zijlijn gespeeld wat de wedstrijd niet ten goede kwam. Tot de 79e minuut hielden ze dit vol toen mocht Marco van Leijen een vrije trap nemen die door Louwrens Wagenaar werd door gekopt en in de verre hoek belande waar keeper Jacob Bremer kansloos was. Aan het einde van de wedstrijd probeerde SC Twijzel het nog wel  en kreeg ook nog een kans op de 3-3 maar de kopbal werd te slap ingekopt die een prooi was voor keeper Roelof v/d Ploeg. Over de hele wedstrijd een moeizame maar verdiende overwinning voor Zwaagwesteinde .

Volgende week 7 april wederom een thuiswedstrijd voor de mannen van trainer Klaas Zandberg tegen Waskemeer aanvang half 3 op Sportpark De Wieken.